Wednesday, June 22, 2011

Mother to be

Assalamualaikum...

dah lama rasanya tak update blog nie... rasa rindu plak.. sedar tak sedar dah hampir 6 Bulan aku bergelar isteri kan... dan sedar tak sedar jugak, aku bakal bergelar seorang ibu... kali pertama dapat tau aku pregnant, tuhan jer tahu perasaan aku macam mana.. happy sangat... takut pun ada.. tak tau la apa yang aku bakal alami...

seperti wanita2 lain yang manjalani proses mengandung dan morning sickness, aku pun turut merasainya... minggu ke tujuh usia kandungan ku, aku mengalami alahan yang sangat teruk. bau makanan pun aku tak boleh.. sampai tahap aku terpaksa makan buah jer... penah seminggu tu, aku hanya berselera makan biskut kering ngan air teh panas jer.. tu la menu yang aku hadap seminggu... memang seksa jugak la... tapi kena makan jugak.. takut nanti ada effect plak kat bby kan... maklum la anak pertama.. belum tau lagi macam mana n belum ade pengalaman...


alhamdulillah, kandungan ku dah masuk 15 minggu mengikut Dr yang check aku semalam, heartbit bby pun aku dah leh nampak masa scan yang dijalankan.. rasa nak mengalir air mata... kini aku berkongsi makanan dengan seorang lagi yang duk dalam perut ku.. ni rupanya rasa mak aku agaknya masa mengandungkan aku kan... hehheeh.... mama akan jaga bby baik2 k... jadi anak baik dan soleh ek bila dah besar nanti..heheheh.. (macam anak aku dngar kan?)..tapi org cakap kalau kita selalu cakap ngan bby kita, mereka akan faham dan dengar.. betul ker... apa pun org cakap, aku akan jaga bby aku nie elok2..

MAMA sayang BABY... PAPA sayang BABY..

No comments:

Post a Comment