Tuesday, December 14, 2010



first of all, syukran... majlis yang di impikan berjalan dengan lancar.. macam tak percaya plak diri ni telah bergelar isteri kepada MOHD HAMIDI ADNAN... sngat bersyukur dan tak tau nak cakap apa.. ni adalah kronologi sebelum bergelar puan....


2hb 12 2010.
-perjalanan pulang kekampung bermula bersama2 abang dan kakak ipar ku serta anak buah ku yang comel lagi nakal.. perjalanan mengambil masa 3 jam untuk sampai ke destinasi yang dituju... pada tarikh yang sama juga, majlis gotong royong diadakan di kampung untuk membuat tempat memasak, mendirikan khemah dan segala kelengkapan untuk majlis kenduri aku nanti...

- sampai umah sekitar jam 5 petang... segala kelengkapan majlis siap di pasang... berdebar plak rasa.. tapi bersyukur, walupun hujan tapi berjaya semuanye.. thanks to all ....

- sebelah malam, pakai inai kat tangan.. thanks to kak ngah asilah sebab tolong pakaikan inai n lukis inai kat jari aku... cantik jugak hasil kerja tangan beliau...

3hb 12 2010
9.00-1.30ptg

- membungkus kuih, coklat dan kererek2 untuk goodies bag tuk tetamu yang datang.. penatnyer bukan kepalang.. nak pengsan pun ade... huhuhuhu... meriah sangat..

gambar sekitar kerja2 memasukkan ole2 tuk goodies bag...



3pm-4.20pm

- sesi mekap diajalankan untuk mencantikkan wajah ku yang sedia cantik nie (jgn marah) heheheeh.. sejam setengah aku dimekapkan oleh mak andan professional.. huh mau tercabut pinggang duk atas kusi.. penat gile.. nak wat cam ner nak cantik punya pasal.. ikut jer la...


4.30pm
- Mula bergerak ke masjid kampung Marapoh untuk upacara akad nikah.. debaran ku semakin kencang.. habis ayat dah aku baca.. cam aku plak yang nak diakad nikah kan...


wajah aku sebelum bergelar isteri

- ayah bertindak sebagai wali dan orang yang mengakad nikah kah bakal suami ku
( sekarang dh jd suami). dengan sekali lafaz, aku sah bergelar isteri kepada org yang aku sygi...


ayah ku meminta kebenaran aku untuk menikah kan aku.. masa nie sebak aku dibuatnyer...


selesai akad nikah.. persetujuan sah oleh saksi2..


selesai akad nikah, suami membaca khutbah kawen kepada isteri tercinta.. ni plak gambar sesi sign persetujuan sebagai suami isteri...


ciuman setelah bergelar isteri. (walaupun cium kat tudung jer..heheheh)



4hb 12 2010

-hari nie bermula perjalanan ku sebagai seorang isteri.. hari ni jugak kami telah disandingkan dan kenduri di adakan bagi meraikan pengantin. terima kasih pada mak ayanh yang banyak bertungkus lumus dalam menjayakan majlis...
kat bawah nie gambar2 sekiatr majlis.. tengok la sendiri... malas nak describe..hehehe


majlis membatalkan air sembahyang


hantaran sebelah perempuan





No comments:

Post a Comment